امير مومنان على(ع) فرمود:
ايها الناس من عرف من اخيه وثيقه دين و سداد طريق فلا يسمعن فيه اقاويل الناس اما انه قد يرمىالرامى و يخطى السهام و يحيل الكلام و باطل ذلك يبور و الله سميع و شهيد اما انه ليس بين الحق و الباطل الا اربع اصابع فسئل عن معنى قوله هذا فجمع اصابعه و وضعها بين اذنه و عينه ثم قال: الباطل ان تقول سمعت و الحق ان تقول رايت.
اى مردم! كسى كه برادر دينىاش را اين گونه شناخت كه او در دين محكم و استوار است [ آدم متدينى است] و كردار و رفتارش در مسير شرع قرار دارد، ديگر نبايد درباره او به حرف اين و آن گوش كند. همانا كسى كه تير مىاندازد، گاهى تيرش به خطا مىرود، [ كلامش ريشه ندارد] و آنچه كه گفته مىشود و نادرست است، از بين مىرود و خداوند شنوا و گواه است. هوشيار باشيد همانا بين حق و باطل به جز چهار انگشت فاصله نيست.
واقعا چه فرقي براي تو، من و شما داره كه چه كسي اول ايمان آورد؟ به قول معروف، به من و تو چه. به من چه ربطي داره و به تو چه ربطي داره. مهم اينه كه در اين دنياي خاكي من يكهزارم ايمان اون والامقامها رو ندارم و بايد تلاش كنم تا ايمانم را بالا ببرم. حالا خديجه اولين بوده باشد يا علي. اسلام ميخواد من آدم بشم نه اينكه بخوام توي مقايسه كردنها و قضاوت كردنهاي خودم گير كنم.
واي بحال ما كه بخواهيم با افتخارات ديگران زندگي كنيم و خودمون نخواهيم صاحب اون افتخارات براي خودمان باشيم.
يادمان باشد كه پيامبر فرمود (نقل به مضمون)، علماي دين من، از انبياي بنياسرائيل برترند.
يعني كه ميتوانيم از پيامبران بنياسرائيل نيز پيشي بگيريم و ايمان و اعتقاد فراتري داشته باشيم.
واي به حال ما كه در جهل بميريم....
در آخر پست بعضي مطالب بيان شده بود که پاسخ بعضي از کامنتهاي احتمالي بود ولي به دليل طولاني شدن پست حذف شد و همانطور که پيش بيني ميشد همان صحبتها در کامنتها مطرح شده. شايد بحث مفصلتر غير از قسمت (پاسخ به کامنت) در پستهاي بعدي بيايد. ان شاء الله
از دوستان خواهش ميکنم همانطور که از ما ميخواهند با تعصب با قضايا روبرو نشويم، خودشان هم با تعصب پيشداوري نکنند!
اينکه امام علي (ع) اول ايمان آورده باشند يکي از امتيازات ايشان است که اهل سنت با گرفتن اين امتياز توجيهي براي غصب جايگاه ايشان ايجاد کردهاند. وقتي ما شيعيان به راحتي از کنار اين مسائل ميگذريم با اهل سنت همگام شدهايم تا اسلام را به مسيري بکشانيم که پيامبر بيمش را داده بود!