• وبلاگ : طلبه هاي ونوسي
  • يادداشت : نقدي بر تاريخ با نگاهي به نهج البلاغه
  • نظرات : 3 خصوصي ، 65 عمومي
  • آموزش پیرایش مردانه اورجینال

    نام:
    ايميل:
    سايت:
       
    متن پيام :
    حداکثر 2000 حرف
    كد امنيتي:
      
      
     
    + reza 
    عاشقان علي ابن ابي طالب و شاگردان دکتر علي شريعتي که يکي از آنها خود بنده هستم( با کمال افتخار) و پاسخ لازمه را خواهم و خواهيم داد .

    در ضمن
    کسي توهين ميکند که نميپرسد و نپرسيده بهتان ميبندد به دروغ متوسل ميشود و بخش تاسف بر انگيز آن اين است که اين اشخاص از دين بجز تعصبي نا آگاهاه چيزي نياموخته اند آنوقت به معلمي چنين بزرگ ايراد ميگيرند پشنهاد من اين است گوش کنيد و بياموزيد.

    تقريبا تمام کتب دکتر تمثيلي است و دليل اين به استعاره گرفتن کلمات ايجاد تعقل و تفکر در ذهن خواننده است.
    حضرت علي ميفرمايد هيچکس از من در نماز پيشي نگرفت مگر رسول خدا
    اين بدان معني نيست که نماز من زودتر شروع شد السابقون السابقون اولئک المقربون.

    در آن سخن مفهوم کلام دکتر اين است
    دعوت به تعقل و تفکر در پذيرش دين. يعني برعکس ديگر اديان اسلام ديني معقول است براي کسانيکه سلامت نفس و نيت دارند و اين دو کلام از لحاظ معنا هيچ ارتباطي با هم ندارند.
    پاسخ

    كاش شما منظور مرا مي‏گرفتيد!!! دعوت به تعقل و تفكر در پذيرش دين بهترين چيزي است كه مي‏توان به آن دعوت كرد. وي چگونه؟ ما نمي‏توانيم تاريخ را تحريف كنيم براي يك هدف خوب! اين همه انسان‏هاي بزرگ در تاريخ كه با تفكر و تعقل اسلام آوردند. چرا به آنها مثال نزنيم و جريان مسلمان شدن امام علي را عوض كنيم؟ درست است كه دكتر شريعتي از منابع اهل سنت استفاده كرده‏اند ولي ما بايد آگاهانه استفاده كنيم. اهل سنت از يكسو ابوطالب را مشرك جلوه مي‏دهند و از سوي ديگر گفته‏آند كه علي براي اسلام آوردن نياز به مشورت با او داشت. آها غري دارند كه وقتي ما اين مطالب را ناآگاهانه نقل مي‏كنيم ندانسته غرض آنها را محقق مي‏كنيم. من هم نگفتم كه حضرت علي گفته نماز من زودتر شروع شد. يعني دومين كسي كه نماز خوانده امام علي بوده نه خديجه(س). شايد مطلب مهمي به نظر نيايد كه چه كسي اول نماز خوانده ولي اهل سنت روي قوميت خودشان خيلي تعصب دارند به همين دليل سعي مي‏كنند بگويند اولين مسلمان از قريش بوده نه از بني‏هاشم و بعد از آن بگويند پس قريش برترند و اگر شما به منابعشان سري بزنيد با نفي ايمان آوردن امام علي و اينكه گفته‏آند كودكي بيشتر نبود اولين مسلمان را ابوبكر معرفي كرده‏اند و اينها مي‏شود منشأ ظلم‏هايي كه در طول تاريخ به ائمه و حق آنها نسبت به خلاقت شد.