سفارش تبلیغ
صبا ویژن

امکانات

درباره نویسنده
من به توی آخوند می فهمونم آدم به کی میگن! - طلبه های ونوسی
مدیر وبلاگ : دختران طلبه[41]
نویسندگان وبلاگ :
هلیا ونوسی[7]
هدی ونوسی[14]

بازدید امروز : 362
بازدید دیروز :68
آی دی نویسنده
رایانامه

خوراک وبلاگ



نمیدانید خوراک چیست؟

با عضویت در وبلاگ تمام مطالب به ایمیل شما فرستاده می شود.  


آرشیو وبلاگ


سلام
از ونوس نیامده ایم
نسوان تک وجهی
شیر صفتان!!
جامعة الزهرا از نگاه دوربین
مزاحم
سرویس جامعه الزهرا !
عزاداری مدرن!
غزه! غزه! به دادشان برسیم
حاج آقا تو حرف نزن
هر عیب که هست از مسلمانی ماست
حجاب و ترک خودآرایى در انظار عموم
آیا از جنگ بین دو جنس خسته نشده اید؟
از شادى تا اندوه
طلبه های ونوسی(دختران طلبه)
اهانت تا کجا؟!
مبلغ کوچولو
دلمان برای وحدت تنگ شده!
چادر برای آقایون ، سبیل برای خانم ها
دور از جان خر
صدایی که من را زمین گیر کرد
کارشناسی ارشد
برای خودم شخصیت قائلم
دلم جنوب می خواهد
فقر فرهنگی
مباحثه
به جای مادر
از خانم های طلبه بدم می اید
شب...
با خط لب بنویس!
شما هم عمامه می ذارید؟
این همه هیاهو برای چه؟؟؟
تهران شهر اخلاق...
من روضه ام
آقا بوق نزن!
بیسواد! به خودتم می گی آخوند؟
وقتی بعضی چیزها عادی شود...
سنجش به سبک دقت
هزار همه
عباس، ای نمایشگاه زیبایی
ای کاش من جای تو بودم
بیانیه
ببخشید من عذر دارم!
چرا هل می دی؟


پیوندها




موسیقی وبلاگ




لوگوی وبلاگ


من به توی آخوند می فهمونم آدم به کی میگن! - طلبه های ونوسی


دیشب برای دیدن فیلم «سی و سه روز» به سینما رفتیم. ولی چون فقط 3 نفر بودیم، فیلم اکران نشد و گفتند حالا که تا اینجا آمده‌اید «اخلاقتو خوب کن» را ببینید!

با بی‌میلی وارد شدیم. از همان آغاز فیلم متوجه شدیم از همین فیلمهای «روحی ـ مرده‌ای» است! که البته در تلویزیون یک عنصر دکوری با عنوان «مشاور مذهبی» داشتند که اینجا نداشت! و پر از سوتی دینی، فلسفی، عقلی و ... بود.

نمی‌]خواهم درد دلم را طولانی کنم. فقط سه بخش از فیلم  را می‌نویسم که ... :
 رضا عطاران در نقش فرشته می‌گوید: «چه میدونم! تو عقل داری می‌فهمی! ما که کلاً تعطیلیم!» یا «خدایا یه عقلی به ما بده بفهمیم این کارای آدما یعنی چی؟»
خب یکی نیست بگوید جناب عطاران! از یک دانشجوی سال اول فلسفه هم بپرسی برایت یک نمودار میکشد و می‌گوید موجودات سه دسته اند: ا. عقل محض که فرشتگانند. 2. شهوت محض که حیواناتند. 3. ترکیبی از عقل و شهوت که انسان است!

یک حاج آقا در این فیلم است که مدام از این فرشته مرگ می‌]خواهد او را به آن دنیا بفرستد چون همه کارهایش را کرده است. و این فرشته مدام به او می‌گوید فلان کار را نکردی فلان اشتباه را کردی و نفهمیدی و فلان و فلان.. و در آخر می‌گوید: «کاش من آدم بودم به تو می‌فهموندم آدم به کی میگن!»

در آخر فیلم پسری که به دلیل تجربه کُما و ایست قلبی مثلا توبه کرده دست دختری را میگیرد و با هم از بالای برج می‌پرند پایین روی کیسه هوا تا این تجربه را به آن دختر هم منتقل کند و  توفیق توبه را به او هم بدهد! این فرشته از این کار «موجود آدمی» به شگفت می‌آید و آن کلاه کذایی را از سرش برمی‌دارد و در مقابل او به سجده می‌رود! بالاخره فهمیدیم راز «انی اعلم ما لا تعلمون»‌چه بود!!!
-------------------------------------------------
این روزها در اکثر برنامه‌های تلویزیون رد پای یک حرکت ضد دینی، ضد اسلامی و ضد انقلابی را می‌بینیم.
تجربه بعضی افراد انقلابی را شنیده‌ایم که در صدا و سیما با چه برخوردهایی مواجه شده‌اند.
آیا به این سینما و صدا و سیما اعتماد دارید؟
آیا همه اینها اشتباهاتی غیر مغرضانه است؟


نویسنده : هدی ونوسی ، ساعت 11:46 عصر روز سه شنبه 90 بهمن 11

آخرین یادداشتها