• وبلاگ : طلبه هاي ونوسي
  • يادداشت : از خانم هاي طلبه بدم مي آيد
  • نظرات : 8 خصوصي ، 48 عمومي
  • آموزش پیرایش مردانه اورجینال

    نام:
    ايميل:
    سايت:
       
    متن پيام :
    حداکثر 2000 حرف
    كد امنيتي:
      
      
     <      1   2   3   4      >
     
    علي
    چه بهتر است كه مراقب باشيم تا با برخي انتقادات، گزك به دست دشمن ندهيم.
    كافي است كمي در مراودات برخي از همين شركت هاي خصوصي و عمومي! غور بفرمائيد تا قدري حساب كار دستتان بيايد.
    من هم خيلي از مردا را ي شناسم كه از اين رفتار هاي افراطي تنفر دارند و اين برخوردها باعث شده از خانم هاي محجبه هم دل خوشي نداشته باشند.
    + اميد 

    شما خيلي مثلا روشنفكري ها!!!!!

    ازاون چادرملي هاي اصيلي كه ازچادرشون به عنوان شنل استفاده مي كنند بيشتر اوقات هم باد ميدن توش

    (البته خيلي اتفاقي ها!!!-ميدوني كه)

    سلام

    راست گفته . بعضي از رفتارهاي اغراق آميز برخي مذهبي ها ، طرف مقابل رو به سوءتفاهم مي اندازه .

    همه چيز اگر در محدوده منطقي و اعتدال شرعي پيش بره ، روابط آدمها با هم انساني تر و معقول ميشه. اما اگر در امور ديني و شرعي به سليقه و پسند شخصي رفتار بشه ، از همونجاست كه سوءتفاهم ها و در نتيجه دشواري هاي ارتباطي بوجود مي آد .

    سلام خدا عليكم. يه جا توي پاسخ به يك طلبه نوشته بوديد كه: طالب علم باشيد ديگه مابقيش مهم نيست .

    مي خواستم بگم همه چيز علم نيست وقتي حضرت آقا امام حسين(عليه السلام توي قتگاه افتاده بودند آقا به يزيد مي فرمايند كه آيا تو منو ميشناسي؟ و يزيد در جوابشان هرچه علم داشتند نسبت به حضرت كه كامل هم بوده رو ميگه اما آخرش چي شد اين همه علم ؟!؟

    اين محبت به اهل بيته كه مارو به كمال ميرسونه و دستمونو ميگيره تو سرانجام كارمون!

    پاسخ

    سلام. کجا گفتم؟! اين پست بود؟
    سلام
    خدا قوت
    با کاري از جنبش،بلاي خانمان سوز به روزم!طرح خيلي زيباي است!
    يا علي
    با سلام
    من زياد اهل اين نيستم که از کسي تعريف بيهوده بکنم. ولي کار شما خيلي خوبه
    چند پيشنهاد:
    جامعه ما فقط حجاب نيست.
    اي کاش طلاب ونوسي در مباحثي اعتقادي از قبيل مباحث شيعه و سني همانگونه که طلبه هاي زن اهل سنت در سايتهاشان کار ميکنند کار ميکردند.
    حال هر جور راحتيد
    پاسخ

    سلام. ممنون، ولي گاهي اوقات اينقدر سر يک چيزي رو مي گيرن که از مابقي کارها غافل ميشن.
    دو نيمه

    ميکنيم

    جمعه را

    با تيغ انتظار

    سلام . مي شناسم دخترخانوم هايي را كه يكي از شرط هاي ازدواج شون اينكه باهيچ نامحرمي سلام و عليك نداشته باشند ، حتي برادر شوهر و درب خانه از قسمت ورود به دو قسمت مجزا خانوم ها و آقايون تقسيم بشه . با اينكه من دختر يك روحاني ام و مثلا بچه مثبت اما نمي تونم اين بنده هاي خدا رو درك كنم . شايد ايراد از درك منه . دوست داشتيد به وبلاگ حقيرانه ي من هم سري بزنيد . يا علي .
    پاسخ

    سلام. تقليد کورکورانه که باشه همينه!
    هو العليم
    با سلام و تسليت ايام شهادت صديقه طاهره (سلام الله عليها)
    يادداشتتان را خواندم.
    هرچند با قصد خير نوشته‌ايد و سخنان آن آقا را با حمل بر صداقت با جزئياتش بيان كرده‌ايد، اما نكاتى را كه برخى از دوستان (از جمله حسن آقا) بيان كردند، مجدداً ملاحظه فرماييد و مورد تأمل قرار دهيد!
    مثلاً با خود بيانديشيد كه چرا آن آقا بجاى اينكه نظرش را مثلاً با شوهر همان خانم طلبه بيان كند، با شما بيان مى‌كند؟ و حركت معقول و راحت بودن در نظرش چه بوده؟
    نكته پرهيز از افراط را ـ كه قصد اصلى‌تان در نوشتن اين يادداشت بوده ـ قبول دارم و در آن مورد خاصى كه حكايتش را گفتيد شايد مصداق داشته باشد ولى در نوشته‌ها و گفته‌ها بايد به‌گونه‌اى ظريف و هنرمندانه سخن گفت و نگاشت كه برداشت منفى‌اش كاملاً از بين برود و عده‌اى گمان نكنند روابط اجتماعى و دوره و زمانه ما را از حساسيت و اصرار بر باورها و دستورات اسلام دور كرده يا مى‌كند.
    عنوان يادداشت هم با هدف‌تان سازگار نيست + نسبت به اسم وبلاگ هم حرف دارم.
    پى‌نوشت: يحتمل كه در ليست افراطيون قرار گرفته باشم
    پاسخ

    سلام. :) بابا شما عوام رو در نظر بگيريد، حتما فکر کرده به شوهرش بگه ، بهش برميخوره و غيرتي ميشه و حالا بياو درستش کن. حرکت معقول همونطور که گفت طوري رفتار نکنه که به طرف مقابل توهين بشه، راحت بودن هم همين که بدون دردسر انداختن خودش و بقيه کارش رو انجام بده و بره! کسي که باهاش کاري نداره! همين رفتار باعث ميشه طرف مقابل هزار تا فکر پيش خودش کنه. اين رفتار ها رو هم ميزارن به پاي اسلام. چرا؟ چون طرف طلبه بوده...
    قاعدتا
    + عطارد 
    حضرت زهرا سلام الله عليها فرمودند:
    خيارکم الينکم مناکبة و اکرمهم لنسائهم
    بهترين شما کسي است که در برخورد با مردم نرم تر و مهربان تر باشد و ارزشمندترين مردم کساني هستند که با همسرانشان مهربان و بخشنده اند.
    حضرت زهرا سلام الله عليها فرمودند:
    من اصعد الي الله خالص عبادته اهبط الله عزوجل اليه افضل مصلحته
    کسي که عبادت هاي خالصانه خود را به سوي خدا فرستد، پروردگار بزرگ برترين مصلحت را به سويش فرو خواهد فرستاد.
    + حسن 

    سلام

    افراط و تفريط هردو خانمان سوزند و دين و دنيا را به باد مي دهند و يابد حواسمان باشد كه به بهانه بيان حركت هاي افراطي خودمان گرفتار تفريط نشويم.

    به نظرم شما ناخواسته درمقابل افراط دچار تفريط شدي و اين هم اشتباه است.

    شما كه طلبه هستيد بهتر از همه مي دانيد كه حضرت زهرا سلام الله عليها چگونه بودند و داستان برخوردش با مرد نابينا را مي دانيد و قصه پردرد مسجد مدينه را هم مي دانيد كه مادر سادات خطبه اي زيبا را بيان كردند.

    بله او كه به نامحرمي كه نابينا بود حساس بود اما براي دفاع از ولايت بايد در مجامع عمومي حاضرمي شد و دخترش نيز در محضر معصوم در مجلس يزيد لعنه الله در دفاع از خون خدا حماسه سرايي كرد.

    غرض اين كه در نوشتن هر چيزي بايد به ضرورت ها، بايد ها و نبايد ها توجه كرد و صرف اين كه بگوئيم ما در زمانه اي هستيم كه روابط اجتماعي داريم و در دانشگاه و اتوبوس و مغازه و .... با نامحرم ها ارتباط داريم پس مي توانيم آزاد تر باشيم اشتباه است و خود بهتر ميداني كه گفتار خدا و معصومين در مورد محرم و نامحرم قانوني است كه طبق فرمايش معصوم حلال رسول الله صلوات الله عليه و آله تا روز قيامت حلال است و حرام او تا روز قايمت حرام و ما ها بايد از مسيرآن كه امام زمان (ارواحنافداه ) فرمود در زمان غيبت مراجع و علما هستند حركت كنيم و از خودمان در مورد حرام وحلال خدا اجتهاد نكنيم و سنتي را تبليغ نكنيم كه سنت خدا نيست كه خداي عزيز در اين مورد بد غضب مي كند.

    جامعه به سمت فساد و تباهي است و هيچوقت هيچ مردي نمي تواند بگويد من از ديدار نامحرم چيزيم نمي شود چرا كه در ان صورت افراد خاصيت خود را از دست داده اند و نمي توان گفت اهن پيش آهن ربا هست و همديگر را نمي ربايند چرا كه اگر نربايند به حتم يكي خاصيت خودرا ازدست داده و آن ماهيت قبلي را ندارد.

    در زمانه اي كه جامعه رو به فساد است با خود بينديش كه چه كسي دل امام زمان را شاد مي كند، او كه با نامحرم حرف نمي زند مگر به ضرورت و يا ... .

    درهر حال خوب بينديش كه نوشته ات چه مي كند و حرفي رو بزن كه بتوني بنويسي... چيزي رو بنويس كه بتوني پاشو امضاء كني... چيزي رو امضاء كن كه بتوني پاش بايستي! و دردرگاه خدا و عصوم حجت داشته باشي.

    پاسخ

    سلام. اين حرفهايي که شما زديد دقيقا همون چيزيه که شهيد مطهري ازش مي ناليد. اسلام رو بايد کليتش رو در نظر گرفت نه صرف دو تا حديث و روايت! همين هاست که دست آويز شده براي کوبوندن اسلام. اسلام گفته بايد تقوا داشته باشيم ولي اين دليل بر انزوا و گوشه گيري از اجتماع نيست. بايد ملکه دوري از گناه در ما وجود داشته باشه تا در محيطش دچار اشتباه نشويم. نه اينکه قيد همه رو بزنيم تا مبادا گناه کنيم! اگر اينطوري باشد حرف هم نبايد بزنيم چون ممکنه غيبتي تهمتي چيزي از کلام ما فهميده بشود!... نه اون طور افراط که باعث سرخوردگي و جلوگيري از پيشرفت بشه و نه اينطور تفريط که باعث فساد بشه. حد ميانه. اين مطلبي هم که من نوشتم همون حد ميانه ست و لا غير...
    + دوست 
    از خانومهاي طلبه خوشم مي آيد / خصوصا از اين نوع ريز بين و دقيقش / ونوسي اصيل و حساس نسبت به تمام اتفاق هاي اطرافش / جالب بود موفق باشيد

    سلام

    خوشم اومد از وبت

     <      1   2   3   4      >