• وبلاگ : طلبه هاي ونوسي
  • يادداشت : عباس، اي نمايشگاه زيبايي
  • نظرات : 6 خصوصي ، 23 عمومي
  • آموزش پیرایش مردانه اورجینال

    نام:
    ايميل:
    سايت:
       
    متن پيام :
    حداکثر 2000 حرف
    كد امنيتي:
      
      
     <      1   2      
     
    + نيما 
    سلام , خسته نباشيد
    خطاب به دوست عزيزي که با نام سطليات نظر داده اند ميگويم به نظرم شما همان کاري را انجام داده ايد که نويسنده مطلب را از آن نهي ميکنيد .
    نقد دلسوزانه , نياز به ادبيات و فضايي متفاوت و دوستانه دارد . بهتر است در هرگونه بحثي , بخصوص مباحث مربوط به اهل بيت عليهم السلام با هدف کسب معرفت و شناخت بيشتر ظرفيت تحمل خود را بالا ببريم . به نظرم اگر قيام امام حسين عليه السلام براي اصلاح امور مسلمين بوده , پس براي قرنها و جهان امروز درس و مطلب دارد و هر کس به اندازه ظرفيت درک و فهم خود از اين واقعه برداشت مي کند .
    فکر نمي کنم هدف نويسنده هم خودنمايي , شماتت ديگران يا هر چيز
    سلام مطالب خوبي بود

    اول که لينکت رو ديدم انتظار داشتم پسر باشي

    از عقايدت خوشم اومد

    به عنوان يه طلبه نظرت درباره مطلبم چيه؟

    + حسين مسلمي نائيني 
    با سلام هرچند که مقايسه زيبائي بود اما رسالت شيعه در اين دنياي همه پوست نگاه بسي دشوار و سخت است . دنيائي که اصل را رها کرده و به فرع جسبيده است . شايد اگر حضرت مي دانستند اما آنچه از عاشورا مي ماند ؛ شعر و نگاههائي از اين دست است ؛ قيد عاشورا و حماسه آفريني را مي زدند . دنيا ؛ دنياي آزمايش است و آزمايش نه در انتخاب بين سياه و سفيد که انتخاب بين سفيد و سفيد . سخت نيست ؟
    براي اثبات زيبايي و محتواي شعر دوم، و همينطور براي نشان دادن محتواي انديشه بالنده شخص شخيص خودتان اصلا نيازي به شکل دادن مقايسه بين اين دو شعر نبود.
    به خاطر آنکه طلبه هستيد مي گويم. مسئله محبت به سيدالشهدا و عموم اهل بيت يک مسئله فطري است اما اگر اين فطرتها نميتوانند چيزي بيشتر از زيبايي هاي ظاهري را جذب کنند و قدرت دريافت و هضم انوار روحاني اين ذوات مقدس را ندارند يک مريضي است که بيشتر نياز به دلسوزي دارد. دلسوزي اي که از سر لطافت و شفقت باشد و بوي تحقير و شماتت ندهد.
    اينها حرفهايي جديدي نبود. همان چيزهايي ا ست که در اصول تبليغ به ما ياد داده اند اما نمي دانم چرا به امام حسين و دوستان ريز و درشتش که ميرسيم اينقدر خشن با آنها برخورد مي کنيم.
    پاسخ

    بله؟! يعني چي نمي توانند بيشتر از زيبايي هاي ظاهري را دريافت کنند؟!حرف من اين است، عزاداري هاي بايد جهت روشنگرانه‏افشاگرانه هدايت‏گرانه داشته باشد، اگر بخواهيم احياگر عزادري درستي باشيم هم بايد از مقامات ملکوتي امامان بگوئيم و هم از مقامات مَلکي انان! بايد از جنبه الگوئي و اسوه بودن آنها بگوئيم و نبايد به صرف ابرازعشق اکتفاء نمائيم.
     <      1   2