• وبلاگ : طلبه هاي ونوسي
  • يادداشت : حاج خانوم مدرن نشده
  • نظرات : 9 خصوصي ، 58 عمومي
  • تسبیح دیجیتال

    نام:
    ايميل:
    سايت:
       
    متن پيام :
    حداکثر 2000 حرف
    كد امنيتي:
      
      
       1   2   3   4      >
     


    سلام خواهري

    اوهوم حق داري خيلي وضع جامعه خراب شده

    مذهبيا روز به روز داره کمتر ميشه اوناييم

    که موندن امل و متحجر خطاب ميشن...

    موفق باشي عزيزدلم

    اگه من جاي شما بودم موتورشو ميذاشتم بالا پايين ولي الآن يه حديث يادم اومد:
    "السكوت علي الاحمق خير من جوابه" غرر حديث 125


    + مريم 


    شما رو چه طور دانشگاه راه دادن؟افراد متفرقه كه نبايد وارد

    كلاس بشند فقط دانشجو حق ورود به دانشگاه خودشو داره و واقعا جاي تاسفه براي دانشگاهي كه هركي از راه ميرسه راحت بدون كنترل راه ميدند

    پاسخ

    D:
    سلام. اگر بتونيد مطالب وبلاگتون رو آرشيو کنيد و به صورت PDF براي دانلود بذاريد خيلي خوب ميشه.
    پاسخ

    سلام. به اين مقوله تابحال فکر نکرده بودم! انشاءالله مطالب پربارتر بشه شايد اين کار رو کرديم. ممنون

    1_ مسخره کردن کار آدمهاي ضعيف است. خواه استاد دانشگاه باشد و خواه نباشد. من نميدانم در آن کلاس درس چه گذشته اما اگر اتفاقات همينطور افتاده که شما ميگوئيد مدرس مربوطه نه علم را ميشناسد و نه اخلاق را.
    2_ همانطور که برخي ديگر هم در نظراتشان گفته اند اين فقط "روشنفکران" نيستند که "حاج خانم ها" را مسخره ميکنند. من بسياري از "حاج خانم" ها و "حاج آقا" ها را هم ديده ام که (از سر ضعف و کمبود استدلال) به مسخره کردن روي مي آورند. نمونه اش را در دور و اطراف فراوان ميتوانيد ببينيد.
    3_ روانشناسي يک علم رو به انقراض است. امروزه در هيچ يک از دانشگاه هاي معتبر جهان روانشناسان کار روانشناسي نميکنند. ايشان عموماً کار "علوم اعصاب" ميکنند. در ايران البته عجيب نيست که بهترين اساتيد روانشناسي فقط دستاوردهاي 50 سال پيش را تدريس کنند. استيد معمولي و ضعيف هم که بيشتر فتاوي خود را جاي "علم روانشناسي" به خورد مردم بدهند.
    4_ اگر ميخواهيد در مورد يک "بيماري" نظر بدهيد اول بايد آن بيماري را بشناسيد. از آنچه در پاسخ به "تارا" گفته ايد چنين بر مي آيد که نه تعريف اين بيماري را ميشناسيد و نه علت بوجود آمدن آن را ميدانيد. اگر چنين است صلاحيت نسخه پيچيدن براي اين بيماري را هم نداريد. شما در پاسخ به "تارا" گفته ايد که افسردگي يک بيماري "روحي" است که به "دلايل"ي بوجود آمده است. اگر آن دلايل حل نشوند رقصيدن فقط يک سرپوش موقت است. خوب اولاً که افسردگي يک بيماري "روحي" نيست. اگر به هر دليلي (من جمله غم شديد) سلولهاي عصبي توليد کننده سروتونين از بين بروند شما دچار افسردگي خواهيد شد. حتي اگر غمگين هم نباشيد ولي به صورت ژنتيکي اين سلولها از بين بروند بازهم بدون اينکه غمگين شويد افسرده خواهيد شد. اگر حتي در اثر ضربه يا تصادف هم اين سلول ها از بين بروند باز هم افسرده خواهيد شد. نهايتاً حتي اگر هيچ يک از اين اتفاقات نيافتند ولي دکتر با دارو يا تيغ جراحي همان سلول ها را از کار بياندازد شما بدون آنکه کوچکترين غم و دردي داشته باشيد دچار افسردگي خواهيد شد. افسردگي يک بيماري "بدني" است که ميتواند دلايل عاطفي يا غير عاطفي داشته باشد. ثانياً تعريف اين بيماري را هم بايد دقت کنيد. افسردگي يعني: "شخص درحاليکه دليلي براي خوشي دارد خوشحال نشود." تاکيد ميکنم "در حاليکه دليلي براي خوشي دارد". شما در پاسخ به "تارا" گفته ايد که رقص "دليل" ناراحتي شخص را برطرف نميکند و فقط سرپوشي است بر زخم هاي او. بايد بگويم که اصولاً تعريف افسردگي آنست که بر خلاف نظر شما شخص حتي با برطرف شدن دليل ناراحتي اش هم خوشحال نميشود. معمولاً مردم تعريف افسردگي را با تعريف "غم" اشتباه ميگيرند. غم به دليلي به وجود مي آيد و اگر آن دليل از بين برود غم شخص هم از بين خواهد رفت. مثلاً شما ممکن است فرزندتان را گم کنيد و غمگين شويد. دو ساعت بعد که پيدا شد غمتان از بين برود. افراد افسرده اما با پيدا شدن فرزند هم غمشان از بين نميرود. دليل از بين نرفتن غمشان اين است که سلول ها توليد کننده سروتونين مرده اند و متاسفانه سلول هاي سيستم عصبي "تولد" طبيعي ندارند. غم در اين افراد از بين نميرود مگر آنکه به صورت مصنوعي (که شما آن را سرپوش ميناميد) برايشان سروتونين تهيه کنند.
    پاسخ

    ممنون بابت نظر كامل تون، منم با توجه به اون داشته هام ميخواستم صحبت كنم كه استاد محترم فكر كردن حالا ميخوام به جنبه ي شرعي مسئله ايراد وارد كنم! گفته هاتون يه چيزهايي رو براي من هم روشن كرد...
    + الناز 

    تحقير کردن هر کسي به هر دليلي منزجر کننده هست. اما اين را هم بشنويد که ما ( يعني کساني که ظاهرا مثل شما لباس نمي پوشند مثلا) چقدر بابت پوششمان تحقير مي شويم هر روز و به هر جايي بودن و دلبري از عناصر ذکور محکوم. مادر رو جلوي کودک به بدترين شکلي تحقير مي کنيد و به البته به زعم شما به دين عمل شده است. اينها را نمي گويم که بگويم حق داشته . البته که نداشته. به دو دليل اينها را گفتم. اول اينکه اگر طعم بدش را حس کردي لطفا براي ديگران به کار نبرش.

    دوم هم اينکه من اين را از خيلي ها پرسيده ام. آنجا که نوجه سرايي دلخراش مي کنند از واقعه کشف حجاب و ظلمي که به زنان رفته. از اينکه به کتک گرفته شده اند و در انظار تحقير شده اند فقط به خاطر انتخابشان. ولي وقتي تحقير مشابه را در شرايط کنوني ازشان مي پرسي ديگر با بدرفتاري و خشونت مشکلي ندارند. نظر شما چيست؟

    پاسخ

    اين رفتارهايي که شما ازش تعريف کرديد، من که عددي نيستم اصلا مورد تأييد اسلام نيست! ما به هيچ نحو از رفتار کساني که اشخاص را بخاطر کارشان تحقير ميکنند پشتيباني نمي کنيم. اين نه تنها درد شما نيست بلکه درد ما هم هست...
    + mehran 
    ديگه بدتر ...
    شما با برخورد بد يه شخص دارين يه قشر رو قضاوت مي کنيد ... به جان خودم اين نقدها از روي خصومت شخصي نيست ... ولي بدونيد که دارين بد نگاه مي کنيد به اين قضايا ... نه که بخوام رفتار اون استاد کلاس رو توجيه کنم ... ن
    ديدتون به قشر روشن فکر جامعه اشتباهه
    پشت بوم دو ور داره ... بعضي هاش از يان ور مي فتن پائين و بعضي ها از اون ور ...
    پاسخ

    بله حق باشماست، جمع نبايد بست و همه اينطوري نيستند، اگر هم اين برداشت از اين نوشته شده اشکال از قلم بنده بوده. ممنون از تذکرتون.
    درس شد
    ممنونم
    پاسخ

    :) خواهش ميکنم.
    + mehran 
    تو همين ملک مجازي خودت که حرفات رو نوشتي من دليل قانع کننده اي براي مخالفت با فوايد رقص نديدم !!!!
    همش انتقادهاي يک طرفانه بود از سمت کسي که الان حاظر نيست تا از خودش دفاع کنه ...

    الان اين اونوقت چه فرقي داره با کسي که دارين محکومش مي کنيد ؟

    پاسخ

    آش نخورده و دهن سوخته! شما داريد من رو محکوم ميکنيد به انتقاد يکطرفانه؟! کسي که حاضر نشد حتي يک کلمه از حرف من رو بشنوه! من انتقادم به يک شخص نبود، به يک قشر بود! در ضمن توي اين پست اصلا قصد اين رو نداشتم که بخوام دلايل رو بيان کنم، ميخواستم ببينيد چه کساني به عنوان مدرس فعاليت ميکنند در حالي که اصلا ظرفيت يک بحث علمي رو ندارند!

    معلوم هست کجاييد؟؟

    بي جهت توي اد ليستمون قرارتون نداديم که شما بگيريد بخوابيد

    تحديد مي کنم اگر مطلب ننويسيد شما "طلبه هاي" ونوسي مجبور مي شم حذفتون کنم

    پاسخ

    مسافرت! و دسترسي به نت محدود...
    با سلام چرا مطلب جديد نمي گذاريد
    پاسخ

    سلام. انشاءالله بزودي ميکنيم :) از اينکه مشتاق مطالب هستيد ممنون.
    sسلام
    خوبيد؟
    چرا به روز نميکنيد؟؟؟
    پاسخ

    سلام. انشاءالله بزودي ميکنيم :) از اينکه مشتاق مطالب هستيد ممنون.
    + lotus 
    Are you willing to change your ideas if you face a valid argument? that is the question you have to ask yourself
    پاسخ

    انگيزه طرح اين سوال تون دقيقا چي هست؟
    اين کودکيست با بيماري مادرزادي. از مادرش. روشنفکري بيمار ايراني.
    + رها 
    بعضيها نمي فهمن بعضي ها خودشون رو به نفهمي ميزنن اين ها خودشون ميدونن چه چرت و پرتهايي ميگن ولي انكار ميكنن و با مسخره كردن ما خودشون رو تبرئه ميكنن!
       1   2   3   4      >