• وبلاگ : طلبه هاي ونوسي
  • يادداشت : با خط لب بنويس!
  • نظرات : 9 خصوصي ، 76 عمومي
  • ساعت ویکتوریا

    نام:
    ايميل:
    سايت:
       
    متن پيام :
    حداکثر 2000 حرف
    كد امنيتي:
      
      
     <      1   2   3   4   5    >>    >
     
    اياحاضربه تجديدبيعت باامامناخامنه اي هستيد..
    منتظريم..
    ياعلي.ع.

    اگر مشكل جهان سومي ما با اين چيزا حل مي شد كه غمي نبود.

    به قول مرحوم قيصر:

    راه در جنگل اوهام گم است...

    +

    دکتر امان الله قرايي مقدم در مورد دلايل استفاده زياد از لوازم آرايش در ميان جوانان ايراني افزود: استفاده از لوازم آرايش در سالهاي اخير تنها خاص زنان نيست بلکه اين مسئله به شيوه هاي مختلف در بين مردان نيز افزايش پيدا کرده است.

    اين استاد دانشگاه و پژوهشگر آسيبهاي اجتماعي با اشاره به اينکه در ايران نحوه آرايش به عنواني معياري براي شخصيت افراد تلقي مي شود، گفت: براساس نحوه و نوع آرايش جوانان شخصيت دروني و بيروني، طبقه اجتماعي و همچنين طرز تفکر و نگرش و بينش آنان مشخص مي شود.

    به گفته قرايي مقدم آرايشهاي غليظ تقليد کورکورانه از هنرپيشگان مبتذل غربي و شرقي و همچنين کم اهميت شمردن اخلاقيات است.

    پيش از اين مرتضي طلايي عضو شوراي اسلامي شهر تهران اعلام کرده بود ايران در زمينه استفاده از لوازم آرايشي در ميان کشورهاي جهان داراي رتبه هفتم است. همچنين آمارهاي نهادهاي ناظر بين‌المللي مي‌گويد ايران، دومين مصرف‌کننده لوازم آرايش در خاورميانه و هفتمين واردکننده لوازم آرايشي در جهان است.

    اين جامعه شناس با هشدار نسبت به افزايش آرايشهاي افراطي در بين جوانان جامعه گفت: جواناني که از آرايشهاي غليظ و افراطي استفاده مي کنند به نوعي دچار " آنومي اجتماعي " يعني فروريختگي ارزشهاي فرهنگي، اعتقادي، ديني و هنجارهاي اجتماعي شده اند.

    وي به نقش مهم خانواده اشاره کرد و اظهار داشت: والدين در زمينه استفاده زياد جوانان از لوازم آرايشي مقصران اصلي هستند به طوري که اگر از همان ابتدا در صورت مشاهده چنين رفتارهاي نابهنجاري از سوي فرزندان خود به آنان تذکر داده و راه و رفتار درست را به آنها نشان دهند ديگر شاهد چنين رفتارهايي نخواهيم بود.

    به گفته قرايي مقدم پس از خانواده، مدرسه، گروه همسالان، جو اجتماعي و وسايل ارتباط جمعي به خصوص تلويزيون در اين ميان نقش زيادي دارند به طوري که امروزه بسياري از دختران هنرپيشگان را به عنوان الگوي خود مي دانند.

    اين پژوهشگر آسيبهاي اجتماعي گفت: در کشورهاي ديگر آرايش کردن بيشتر در ميان زنان مسن ديده مي شود و دختران و به ويژه دانشجويان اصلا خود را آرايش نمي کنند اما در کشور ما عکس اين مسئله اتفاق افتاده است.

    +

    به گزارش فارس، برخي زنان بدحجاب در نقاط پر رفت‌و آمد اقدام به حرمت‌شكني كرده و كشف حجاب مي‌كنند.

    بر پايه اين گزارش اين گروه از زنان همچنين به بهانه رانندگي در بزرگراه‌ها و خيابان‌‌هاي اصلي شهر كشف حجاب كرده و در خيابان‌ها و اتوبان‌هاي پايتخت پرسه مي‌زنند. اين رفتار، واكنش غيرتمندان و متعهدان را در پي داشته اما متاسفانه تاكنون خبري مبني بر برخورد با اين پديده ضد فرهنگي از سوي مراكز ذي‌صلاح منتشر نشده است.

    همچنين برخي از آنان در خودروهاي مسافربري و تاكسي نيز روسري خود را از سر برداشته و در زمان پياده شدن از خودرو دوباره آن را به سر مي‌كشند!

    مشاهدات خبرنگار اجتماعي فارس حاكي است در واگن‌هاي مترو نيز بعضي از زنان حجاب خود را برمي‌دارند اگر چه تعدادي از واگن‌هاي مترو تنها ويژه بانوان است اما در هنگام توقف مترو در ايستگاه‌ها كاملاً اين موضوع قابل مشاهده است.

    با توجه به تأكيدات مقام معظم رهبري در مورد حجاب و عفاف انتظار مي‌رود كه مسئولان با جديت بيشتري نسبت به مصاديق نقض آن واكنش نشان داده و برخورد جدي داشته باشند.

    +
    رئيس سازمان ثبت احوال استان تهران با بيان اينکه 34 هزار و 299 واقعه طلاق طي سال گذشته در تهران روي داده، گفته است: اين آمار طي مدت مشابه در سال 87، 29 هزار و 429 مورد بوده که نشان از رشد 16 درصدي اين واقعه در تهران طي سال 88 دارد.

    به گزاش «خبرآنلاين»، پس از آنکه محسن زنگنه مدير سازمان جوانان استان تهران چندي پيش اعلام کرد که در شش ماهه نخست امسال در تهران 5/3 درصد کاهش ازدواج داشتيم و طلاق در يک رشد بي‌سابقه 21 درصد افزايش يافته است، در جديدترين آماري که از سوي رئيس سازمان ثبت احوال اعلام شده است، رئيس سازمان ثبت احوال استان تهران با بيان اينکه واقعه ازدواج در سال گذشته يک درصد رشد پيدا کرده، گفته است: اين در حالي است که پديده طلاق طي اين مدت 16 درصد رشد داشته است.

    سيد احمد قشمي با اعلام اين خبر افزوده است: 129 هزار و 45 ازدواج طي سال گذشته به ثبت رسيده است.

    رئيس سازمان ثبت احوال استان تهران با بيان اينکه 34 هزار و 299 واقعه طلاق طي سال گذشته در تهران روي داده، گفت: اين آمار طي مدت مشابه در سال 87، 29 هزار و 429 مورد بوده که نشان از رشد 16 درصدي اين واقعه در تهران طي سال 88 دارد.

    دو هفته پيش ايلنا گزارش داد که در سال گذشته 125هزار و 747 واقعه طلاق به ثبت رسيده که نسبت به سال گذشته 13/8 درصد افزايش داشته است. ميانگين سن طلاق مردان 34 سال است که نسبت به سال قبل از آن يک سال افزايش داشته، همين طور زنان نيز در ميانگين سن 29 سالگي اقدام به طلاق کردند به نسبت به سال 1387 که ميانگين سن 28 را داشتند يک سال افزايش سن داشته‌اند و بيشترين آمار طلاق در مردان 25 تا 29 سال در زنان 20 تا 24 سال بوده است.

    طبق اين آمار در تمام استان‌هاي کشور شاهد رشد طلاق بوده‌ايم، حتي اين رشد در استان‌هايي که در سال‌هاي قبل شاهد ثبت طلاق کمتري بوده‌ايم، يا براساس آمارهاي قبلي کاهش ميزان طلاق را داشته‌اند ديده ‌مي‌شود. بيشترين ميزان افزايش طلاق در سال 1388 نسبت به سال 1377 در استان يزد با 32/2درصد افزايش است، و کمترين ميزان ثبت طلاق استان کرمانشاه است که سال گذشته نسبت به سال 1387 افزايش 1/5درصدي طلاق را داشته‌است.

    بررسي آماري وضعيت طلاق در سال 88

    نخستين هشدارهاي رشد نرخ طلاق، به شهريورماه برمي‌گشت. زماني که محسن زنگنه، رئيس سازمان ملي جوانان استان تهران در شهريورماه خبر از رشد 21 درصدي طلاق در استان تهران در شش‌ماهه نخست سال 88 داد.

    اندکي بعد، ناهيد اعظم رام پناهي؛ معاون مرکز اطلاعات و آمار زنان، ميانگين نسبت طلاق به ازدواج در کشور در شش ماهه نخست سال جاري را 24/13 درصد اعلام نمود.

    انتشار آمار طلاق مربوط به نه‌ماهه نخست سال 88، باعث شد تا نگراني‌ها دوباره به افکار عمومي باز گردد. سازمان ثبت احول، از ثبت قريب به 93هزار طلاق در 9 ماهه نخست خبر داد. آماري بيشتر از آمار 12ماهه 85 و 84 و با اختلافي کم نسبت به آمار 100هزار طلاق 12ماهه 86. اين آمار خبر از رشد سريع نرخ طلاق در ايران مي‌‌داد.
    +
    خبرنامه دانشجويان ايران: در روزهاي اخير مشاهده شده است فردي به نام «ك» پيمانكار سلف و بوفه دانشكده هنرهاي زيبا دانشگاه تهران اقدام به توزيع مشروبات الكلي در بين دانشجويان اين دانشكده مي كند.

    جالب آنکه يكي از نيروهاي انتظامات «ح.ص.ش» از تخلفات پيمانكار سلف آگاهي داشته، اما از ارائه گزارش به مسئولان امتناع مي كند.

    در يكي از كلاس هاي بعدازظهر دانشكده هنرهاي زيبا دانشگاه تهران مشاهده شده است كه يكي از دانشجويان پسر- كه در كلاس هاي صبح وضعيت نرمالي داشته است- با وضعيتي مست اقدام به رقاصي در كلاس كرده است.

    اما اين دانشجو که به دليل شرب خمر زياد کنترل خود را ازدست داده بود اقدام به لمس بدن يكي از دانشجويان دختر مي كند.

    بنابر شواهد و صحبت هاي شخص خمار و دوستانش وي در هنگام نهار و پس از صرف نهار مشروبات الکلي زيادي مصرف کرده بود.

    در اين ميان عدم پيگيري مسئولان دانشكده هنرهاي زيبا در خصوص علل و عوامل اين اتفاقات قابل تأمل است
    + -- 

    اينقد بدم مياد از طلبه ها

    شماها فك مي كنين فقط خودتون ميدونين خدا كيه!!؟

    ايشالا يه روز معلوم ميشه!!!

    پاسخ

    ايشالله. خدا صبرتون بده!

    حقا كه رفيقه شفيقه خودمي...

    البته اون دختري كه ازش حرف آوردي متنبه شده ديگه از اين سوالا نميپرسه

    پاسخ

    :)) بش گفتم بيا بخون غيبت نشه. ببين حالا نمياد که!

    بسم الله الرحمن الرحيم
    سلام
    به روزم با "آغوش باز كفار به روي دختران و پسران شهرستاني در خلا عالمان سخنور!!"

    كمكمان كنيد!
    اين پست راجع به طلاب است و به حضور شما اساسي نيازمنديم!
    اميدوارم دريغ نفرماييد.

    يا علي[گل]

    + بماند 

    پس چرا ما پيشرفت نكرديم و اون خط لب زده ها پيشرفت کردن

    پس چرا شما طلبه ها هنوز (طلبه هايي نه مثل علامه مطهريها و علامه حسن زاده ها و...) (از باب تغليب اقل به اکثر)(بعضي از طلبه ها)حرفي در مقابل دانشگاهي ها نداريد بزنيد(فتامل)

    و با اين حرفت موافقم كه خدا رو شكر كه در جامعه الزهرا درس مي خوني

    ملتمس دعا

    پاسخ

    فکر کنم از پست متوجه شده باشي که من هم جامعه الزهرا خوندم هم دانشگاه. با اينکه الان فوق ليسانس دانشگاه رو دارم ولي توي دوره ليسانس جامعه خيلي بيشتر از اين دو دوره دانشگاه ياد گرفتم! در ضمن توي دانشگاه دقيقا سه رتبه اول يکي از پسرا بود که از همه مثبت تر بود و من و يکي ديگه از دخترايي که خط لب نداشت!
    + اميد 

    شما خيلي مثلا روشنفكري ها!!!!!

    ازاون چادرملي هاي اصيلي كه ازچادرشون به عنوان شنل استفاده مي كنند بيشتر اوقات هم باد ميدن توش

    (البته خيلي اتفاقي ها!!!-ميدوني كه)

    + حوزه 
    مرسي جامعه
    + يك طفل معصوم 
    خواهر هدي ،
    دختران سکولار مجازند زيبايي شان را از فرق سر تا نوک پا به نمايش بگذارند و لذا حاجتي به هفت قلم آرايش ندارند . ولي آبجي و باجي ما فقط يک گردي صورت را محل دارند و بديهي ست خودشان را خفه مي کنند . با آن دماغ عملي و دهان گشادشان !
    به آب و رنگ و خال و خط چه حاجت روي زيبا را ؟!
    + يك طفل معصوم 
    خواهر ونوسي
    دختران سکولار مجازند زيباييشان را از موي سر تا شست پا به نمايش بگذارند و لذا حاجتي به لوازم آرايش و مشاطه ندارند . ولي دختران ايراني وعرب فقط يک گردي صورت محل دارند و بديهي است خودشان را خفه مي کنند !
    به آب و رنگ و خال و خط چه حاجت روي زيبا را ؟!
    + تارا 

    در فلسفه آرايش کردن حرف زياد ميشه زد، ولي‌ در خارج از ايران، هيچيک از تصميمات شخصي‌ شما را کس ديگري نميگيرد، غير از ممنوعيت سيگار کشيدن در محيط بسته:) هيچ قانون ديگري وجود ندارد، هرکس با هر لباس و هر شکلي‌ بخواد ميتونه بياد دانشگاه، من تا حالا نشنيدم جايي‌ در خارج به اين چيز‌ها کار داشته باشن...ميشه اسم اون دانشگاه را بگي‌؟ در ضمن به علت همين که کاري ندارند، ??%آدمها معمولي‌ ميان دانشگاه، ولي‌ همه مرتبا هستن، بين ??-?? ساله‌ها هم آرايش زياد مي‌کنن ( مقتضاي سنّ!) ولي‌ بقيه بيشتر ورزش مي‌کنن تا خوش تيپ باشن، به عبارتي به زيبائي‌هاي ذاتي اهميت ميدن!

    من به شدت معتقدم، اگر حجاب در ايران اجباري نبود، همه راحت تر بودن، و هم سيستم شکل احمقانه نداشت! تکليف محجبه‌ها هم معلوم بود، تکليف غير محجبه هم معلوم! زورکي بخواي کسي‌ را معتقد کني‌، اينجوري ميشه!

     <      1   2   3   4   5    >>    >