• وبلاگ : طلبه هاي ونوسي
  • يادداشت : مردم ما...
  • نظرات : 7 خصوصي ، 53 عمومي
  • چراغ جادو

    نام:
    ايميل:
    سايت:
       
    متن پيام :
    حداکثر 2000 حرف
    كد امنيتي:
      
      
       1   2   3   4      >
     
    + mmm 

    بله
    + mmm 
    ببخشيد ولي من ايشون رو قبول ندارم .
    فکر کنم ديگه بحث ما تموم شد چون از مبنا مشکل داره!!!!
    پاسخ

    آره بايد قاعدتاً تموم بشه. حالا مطمئنيد اصلا کتاب معراج السعاده و نويسنده ش رو ميشناسيد؟!
    + MMM 
    ببخشيد اگر منظورتون از اين ((جمله)) روايت مشهوره که من نميفهمم.
    شما توضيح بدين روايت مشهور چيه لطفا!!!!
    حد اقل بايد سندي چيزي داشته باشه اين که اصلا سند نداره!!!!!
    شما اينو گفتين:((واي! پس چرا خدا حرف از عشق ميزنه؟!))
    من هم گفتم نه تو قرآن هست نه تو احاديث پس خدا نگفته!!!
    کفايته يا باز هم بگم؟؟؟
    پاسخ

    توي اقسام روايت که صحيح، موثق، موضوع، مرفوع، مرسل، مسند و ... داريم يکه نوع هم روايت مشهور هست که سند صحيح و موثق نداره ولي بين مردم شهرت پيدا کرده بوده و همه به کار مي‌بردن. که همونطور که شما ميگين دليل بر صحت روايت نيست. اصطلاح ملا لغتي رو حتما تا حالا شنيدين. اگه همه اين بحثا از اين جمله من شروع شده که چرا خدا حرف از عشق ميزنه و شما قبول ندارين که حب معناي عشق رو در بر داره، اگر ملا احمد نراقي رو قبول داشته باشيد ميتونيد توي معراج السعاده بحث مفصل ايشون رو در مورد مراتب محبت و حب بخونيد! اونوقت منظور منو از اولين پاسخي که به کامنتتون دادم متوجه ميشين.
    + mmm 
    اتفاقا به موضوع جالبي اشاره کرديد و منظور من هم همين بود!!
    عشق به خدادر روايات نيامده بلکه حب و محبت به خد اومده!!
    محبت بر عکس عشق با درايت و بينش و عقل همراهه و محبته که ارزش داره چه از طرف ما باشه(که محب خدا باشيم)چه از طرف خدا باشه!!
    اگر عشق ارزش داشت خدا لقب پيامبر رو ((حبيب)) نميگذاشت و يکي از مشتقات عشق ميذاشت!!

    در ضمن يک نکته!! اگر جمله اي رو ميليونها نفر تکرار کردند دليل بر مستند بودنش نيست!!!!!!!!!!! مثل اين جمله معروف(( کل يوم عاشورا و کل عرض کربلا))
    پاسخ

    من هم گفتم از روايات مشهوره كه اگر دسته بندي روايات رو بدونيد اعتبار روايت مشهور رو ميدونيد. يه سوال پرسيده بودم كه جواب نداديد. گفتم من كي ادعا كردم كه در آيات و روايات از عشق سخن به ميان اومده؟
    + mmm 
    ميشه لطفا آدرسشو هم بدين !! شما که با احاديث آشنا هستيد حتما با سي دي نور هم آشنايي دارين اين حديث نه تنها تو کتب اربعه نبود بلکه تو اين سي دي هم نبود!!!!!!!! با اين صورت فکر کنم اصلا نميشه سندش رو هم بررسي کرد!!!!!
    پاسخ

    اين حديث از احاديث مشهوره كه سندش مشخص نيست به همين دليل غير از عرفا كسي اون رو نقل نميكنه ولي توي كلام عرفا زياد شنيده شده. شايد من هم نبايد اينجا اون رو نقل ميكردم. البته هنوز براي من اين سوال باقي هست كه من كجاي اين پست گفتم كه خدا حرف از عشق زده كه شما با اون لحن سوال پرسيديد؟ من گفتم مردم عاشق خدا هستند. البته حتما براي اثبات عشق خدا به بنده هاش نيازي به جستجوي كلمه عشق در قران نيست. همين كه خدا ميفرمايد ان الله يحب التوابين و يحب المتطهرين. ان الله يحب المتقين و ... كفايت ميكنه اگر شما در همون سي دي نور معناي حب رو جستجو كنيد.
    + mmm 
    ببخشيد يک سوال!!
    خدا در کجا از عشق حرف زده ؟؟
    کلمه و ريشه ((ع ش ق)) رو که سرچ کردم اصلا تو قرآن نبود!!!!!
    حتي در نهج البلاغه هم يک بار آمده !! فقط راجع به عشق مجازي و زميني به کار برده شده(و البته از اون نکوهش شده)!!!!
    ((مَنْ عَشِقَ شَيْئاً أَعْشَى بَصَرَهُ وَ أَمْرَضَ قَلْبَهُ فَهُوَ يَنْظُرُ بِعَيْنٍ غَيْرِ صَحِيحَةٍ وَ يَسْمَعُ بِأُذُنٍ غَيْرِ سَمِيعَةٍ قَدْ خَرَقَتِ الشَّهَوَاتُ عَقْلَهُ وَ أَمَاتَتِ الدُّنْيَا قَلْبَهُ وَ وَلِهَتْ عَلَيْهَا نَفْسُهُ فَهُوَ عَبْدٌ لَهَا...
    ))

    حالا اگر شما چيزي جز اين در احاديث يا قرآن سراغ داريد بفرمائيد.
    پاسخ

    در قرآن و نهج البلاغه نيست. ولي حديث قدسي داريم (حديث قدسي رو كه ميشناسيد) كه خيلي هم معروف هست و خدا خودش مي‏فرمايد: من احبني عرفني و من عرفني عشقني و من عشقني قتلته و من قتلته فعلي ديته و انا ديته: خداوند مي فرمايد : هر که مرا بشناسد دوستدار من مي شود و هر که دوستدار من گردد عاشق من مي شود و هر که عاشق من شود من او را مي کشم و هر کرا من بکشم خودم ديه او خواهم بود.
    خدا کنه نه جزو اونايي باشيم که نمي فهمند چون پول مي گيرن که کلا نفهمن! نه جزو اونايي باشيم که خودمونو زديم به خواب چون که کسي که خوابه مي شه بيدارش کرد ولي کسي که خودشو به خواب زده با هيچ منطقي بيدار نميشه!
    بحث بد بودن رسانه ي غربي تو اين کشور يه بحث کاملا بي اساسيه، من رسانه ي غربي رو 100% تاييد نمي کنم چون به نفع خودش کار مي کنه، ولي زسانه ي ميلي جمهوري اسلامي رو هم قبول ندارم چون ديدم چيزي رو که با چشماي خودم ديدم چطور برعکسش رو گفته!!!
    پس براي دانستن واقعيت بهترين راه ديدن هر دوتاشونه.
    اگر ميگيد عکساي سبز فوتو شاپه چي باعث ميشه که ما نگيم عکساي فارس و کيهان فتو شاپ نيست؟!!!
    پاسخ

    من از فارس هم اشتباه ديدم. از هر دو طرف اين کارها سر ميزنه که به ضرر خودشونه هر کدوم که به اين حربه‌ها متوسل ميشن دارن با زبون بي‌زبوني ثابت مي‌کنند که ما حقانيتي نداريم، طرفداري نداريم چيزي نداريم که بهش افتخار کنيم پس بايد افتخار جعل کنيم. من به عنوان يه انقلابي وقتي مي‌بينم بعضي از افراد جاهل به خيال خودشون به نفع انقلاب دست به چنين کارايي مي‌زنن واقعا ناراحت ميشم و اگر سبز بودم هم از اينکه يه عکس دستکاري شده رو ببينم (که الان خيليها در فوتوشاپ دستي دارند و تشخيص عکس دستکاري شده و دستکاري نشده، کار سختي نيست) ناراحت ميشدم نه اينکه ازش دفاع کنم. اوني که اين عکس رو ميسازه يه خرابکاري به ضرر نهضت خودش ميکنه و اوني که ازش دفاع ميکنه اين خرابکاري رو بدتر هم ميزنه.
    + من،فقط انسان 
    خوب شد من باز سري به اينجا زدم
    در بالاي نوشته ام اشاره کرده بودم که به خانم زهرا 89
    با ادبيات خودشان صحبت کردم تا ببينند اصلا پسنديده نيست.
    ...
    ببينيد،بحث اصلي من دقيقا با بلاگ آخر شما قابل وصف است.حرف من اين است،بالاخره ما اميرالمومنين را قبول داريم و او را اصل مي گيريم يا شرايط فعلي را.نيازي به تذکار نيست که نمي توان هر دو را در عين حال معيار گرفت.

    شما براي رد کردن حرف دکتر شريعتي،متوسل به متن خود نهج البلاغه مي شويد.من هم خودم ايرادهايي به کار شريعتي وارد مي دانم،مثل گزيدن منابعي که به آنها استناد مي کرد و دريافت نتيجه اي که از ابتدا مرادش بود.ولي در شرايط فعلي شما چنين چيزي را نمي گوييد.نه شما بلکه تمام کساني که طرفدار وضعيت فعلي هستند.

    من براي اين مي گويم که عکس ها را نظاره کنيد،چون به راحتي در دسترس هستند.من هم بيست و دوم بهمن را ديده ام و هم جنبش نا موافقان را.اگر در اولي بودند در دومي هم به همان ميزان بيشتر بودند.با اين تفاوت که در يک سو تشويق وجود داشت و در سوي ديگر باتوم و گاز اشک آور.

    عکس العمل امير المونين را در نظر بگيريد در برابر ظلمي که بر زن يهود رفته است.در کتاب « محمد،پيامبري که از نو بايد شناخت» از پروفسور ويرژيل بخوانيد که يهودي ها چه ظلمي در حق مسلمانان مي کردند،ولي همين امام ببينيد چطور جبران مي کند و با بخشش رفتار مي کند.

    من در اعتراض هاي معترضان ديده ام زنان و دختران بسيار زياد چادري،پيرزن ها و پيرمرد ها مومن،جانباز ها و حتي آخوند ها و...اينها ضديتي با مردم ندارند.يا حق دارند و يا نداشته باشند اين رسم برخورد کردن نيست.

    من به اين سياه و سپيد ديدن اعتراض دارم.اينکه افرادي مانند شما،خواهران و برادران مسلمان خود را اصحاب فتنه مي دانيد،اينکه طوري رفتار مي کنيد که انگار هيچ ايرادي وجود ندارد.ادبياتي هم که به کار مي برم عاري از اهانت است.اما نگاه کنيد در عوض،شما من را به سادگي متهم مي کنيد و به کار نينداختن عقل،به متعصبانه رفتار کردن و...

    اگر من در اشتباه باشم اقامه دليل کفايت مي کند.نيازي به متهم کردن من نيست.يا حق با من است و يا نيست.دلايل مان را به هم مي گوييم و به قضاوت مي نشينيم.اگر مسلمان شيعه نتواند با هم به تفاهم برسد،ديگر از وهابي ها چه انتظار؟


    پاسخ

    روي سخن شما با زهرا 89 است يا من؟ من هم از کل کل کردن بدم مي‌آيد و با آدم‌هاي منطقي درست بحث مي‌کنم. اما گاهي بعضي چه از اين طرف چه از آن طرف خيلي متعصبانه رفتار مي‌کنند و راه هر گونه بحث منطقي را مي‌بندند. بحث جريانهاي خيابان هم خيلي مفصل است و از طرف ديگر من دوست ندارم در اين وبلاگ بحث سياسي راه بيندازم. اين پست را هم خطاب به آمريکا و دشمنان خارجي نوشتم و به نقاط مشترک مردممان اشاره کردم.
    + من فقط يک انسان 
    خانم زهرا 89
    دست بردار عزيز من از اين حرف هاي بي اساس.رسانه هاي غربي يعني چه؟وقتي رسانه هاي وطني چيزي نشان نمي دهند مجبور مي شويم که جايي را ببينيم که نشان مي دهند چه اتفاقي افتاده است.بهتر است به جاي کر و کور گفتن به نا موافقانتان ديدي منصفانه داشته باشيد.من کاري به جنبش سبز ندارم.بحث بر سر اين است که تا چه ميزان انصاف و عدل رعايت مي شود.اگر 22 بهمن تعداد زيادي به خيابان آمده باشند - که آمدند و به زور سانديس بود و اتوبوس م حمايت حاکميت - ان روز هم تعداد زيادي به ميدان آمده است.ربطي به قضاوت من و شما ندارد.با يک جست و جوي ساده در اينترنت مي توانيد عکس هاي مربوط به ان روز - که البته ماهواره اي هستند و کسي دخالتي در آنها ندارد را ببينيد


    من هم مي دانم شما و امثال شما سرتان درد مي کند براي دعوا و خونريزي و کشتن.دست بر قضا همين من را وا مي دارد که اينجا باشم و بنويسم.که يکديگر را دوست بداريم و همديگر را شمر نبينيم.
    پاسخ

    من از حرفهاي متعصبانه از هر دو طرف متنفرم و معمولا سعي ميكنم وقتي ميبينم كسي غير عاقلانه صحبت ميكند با او وارد بحث نشوم. تا چند خطي از حرف شما قابل تأمل بود ولي وقتي به بحث به زور سانديس و اتوبوس حمايت حاكميت ميرسيم از كوتاه فكري شما خنده‏مان ميگيرد. كه همه ميدانيم پارسال چه روزهايي مترو تعطيل بود و چه روزهايي رايگان! بگذريم! آن روز را هم ما خواهر و برادر و همسر و دوست آشنا در خيابان داشته‏ايم كه بيايند و گزارش بدهند و به اندازه كافي با فوتو شاپ آشنا هستيم كه به اين عكسهاي منظم و يكدست بخنديم. جست و جوي ما در اينترنت از سادگي هم گذشته است. شما هم از سادگي دست برداريد. من از همين سادگيها ميترسم. هم از اين طرف عده‏آي ساده‏آند و همه چيز را به سادگي مي پذيرند هم از آن طرف و هر كدام طرف مقابل را به سادگي محكوم مي‏كنند و نگاه نمي‏كنند كه خودشان دارند به سادگي تلقين‏هاي ليدرهايشان را ميپذيرند. به عنواني كه گذاشته‏ايد دقت كنيد و يادتان باشد انسانيد و عقل داريد! يا علي!
    + mmm 
    سلام دوست عزيز اول اين مطلب خيلي جالب بود اما...
    اما آخرش يه جورايي بود!!!
    چون اگه دقت کني کسي که عاشق ميشه بدون دخالت عقل يک چشم و ابرو و خط خال ميبينه و عاشق ميشه و اين جور عاشق خدا و ائمه بودن اصلا ارزش نداره !!!!!!! چون با معرفت همراه نيست.
    درست نميگم؟؟؟؟؟
    پاسخ

    واي! پس چرا خدا حرف از عشق ميزنه؟! اون عشقي كه شما ميگين درسته ولي عشق زمينيه اين عشق عشق آسمونيه كه با عقل جمع ميشه. واسه همين اثر داره توي زندگي.


    تا حالا بي صدا و ساکت مي خوندم

    تو بعضي از موارد موافق و در برخي مخالف

    به هر حال موفق باشيد

    + عطارد 


    سلام

    ما با همه مهربوني به وقتش مثل مالک اشتريم براي دشمن مولا ....

    مردم ما حتي نائب بر حق معصوم را نيز دوست دارند ...

    موفق باشيد.
    سلام
    جمعه صبح طرح داريم
    زيارت عاشورا
    هستيد ديگه؟؟؟

    *به نام آرام دلها*

    سلام هدي جان:

    خيلي خيلي خيلي زيبا نوشتي

    لذت بردم

    با پست جديد بروزم...

    ((من مي خرم،پس هستم!))

    منتظر کليک رنجه ي شما...

    دلتون آروم
       1   2   3   4      >